משאבי אנוש : תובנות והמלצות מומחים לניהול מוצלח

מנהלות/י משאבי אנוש: קבלו לעיונכם המלצות ותובנות חשובות ועוד עצת זהב אחת, שעלו מסיכום דיוני וועידת ישראל למשאבי אנוש HR2023 במסלולים השונים. יישום ההמלצות, יסייעו לכם כדי למשוך, לשמר ולפתח את הכישרונות הטובים ביותר אצלכם, וכדי להשיג את היעדים העסקיים של הארגון.

מאת: יעקב אלוש יו"ר וועידת ישראל למשאבי אנוש

10 המלצות ותובנות חשובות ועוד עצת זהב אחת שמומלץ ליישם כדי למשוך, לשמר ולפתח את הכישרונות הטובים ביותר אצלכם בארגון!  


1. התמקדו ברווחת העובדים ובמעורבות. בעולם העבודה של היום שבו העובדים מתמודדים עם רמות מתח גבוהות ושחיקה, זה חשוב יותר מאי פעם. משאבי אנוש יכולים למלא תפקיד מפתח בקידום רווחת העובדים על ידי הצעת תוכניות ומשאבים התומכים בבריאות נפשית ופיזית, איזון בין עבודה לחיים ושביעות רצון כללית של העובדים. 


2. השקיעו בפיתוח כישרונות ובשיפור המיומנויות. קצב השינויים במקום העבודה מואץ, ועסקים צריכים להבטיח שלעובדים שלהם יהיו את הכישורים הדרושים להם כדי להצליח בעתיד. משאבי אנוש יכולים לעזור על ידי מתן הזדמנויות לעובדים ללמוד מיומנויות חדשות, לפתח את הקריירה שלהם ולהישאר בקדמת הבמה. 


3. אמצו גישה שמסתמכת על נתונים. מקצועני משאבי אנוש צריכים להיות מסוגלים לקבל החלטות מושכלות על סמך נתונים. המשמעות היא שימוש בנתונים כדי לעקוב אחר ביצועי העובדים, לזהות תחומים לשיפור ולמדוד את האפקטיביות של תוכניות ויוזמות של משאבי האנוש. 


4. להיות שותף אסטרטגי לארגון. יש לראות באנשי משאבי אנוש שותפים אסטרטגיים שיכולים לעזור לארגון או לעסק להשיג את מטרותיו. משמעות הדבר היא הבנת הצרכים וסדרי העדיפויות של הארגון, ופיתוח תוכניות ויוזמות משאבי אנוש התומכות ביעדים אלו. 


5. להיות סוכן שינוי. עולם העבודה משתנה במהירות, ו-HR צריך להיות בחזית השינוי. משמעות הדבר היא נכונות לאתגר את המצב הקיים, להתנסות ברעיונות חדשים ולאמץ טכנולוגיות חדשות. 


6. בנו תרבות חזקה של גיוון, שוויון והכלה (DE&I). כוח עבודה מגוון ומכיל חיוני לכל עסק שרוצה להצליח בעולם העבודה החדש. משאבי אנוש יכולים למלא תפקידי מפתח בבניית תרבות DE&I חזקה על ידי פיתוח מדיניות ופרקטיקות המקדמות שוויון והכלה, ועל ידי יצירת מקום עבודה שבו כולם מרגישים מוערכים ומכובדים. 


7. הפכו תהליכים במשאבי אנוש לאוטומטיים. טכנולוגיה יכולה לעזור ל-HR להיות יעיל ואפקטיבי יותר. משאבי אנוש יכולים להפוך תהליכים רבים במשימות שלהם לאוטומטיים, כגון הפעלה, ניהול ביצועים וניהול הטבות. זה משחרר את אנשי משאבי אנוש להתמקד בעבודה אסטרטגית יותר.


8. שותפות עם מחלקות אחרות ברחבי הארגון. משאבי אנוש לא יכולים להצליח לבד. הם צריכים לשתף פעולה עם מחלקות אחרות, כגון IT, פיננסים ותפעול, כדי להשיג את מטרותיהם. משאבי אנוש יכולים לעבוד עם מחלקות אלו על מנת לפתח מדיניות ונוהלי משאבי אנוש התואמים את היעדים העסקיים הכוללים. 


9. הישארו מעודכנים בטרנדים של משאבי אנוש. עולם משאבי האנוש משתנה כל הזמן, ולכן אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש צריכים להישאר מעודכנים בטרנדים האחרונים. המשמעות היא קריאת פרסומים בתעשייה, השתתפות בכנסים וקורסים. 


10. תלמדו! תלמדו! תלמדו! משאבי אנוש הוא מקצוע שדורש למידה לכל החיים. מקצועני משאבי אנוש צריכים ללמוד כל הזמן דברים חדשים כדי להישאר רלוונטיים. המשמעות היא קריאת ספרים ומאמרים, השתתפות בסדנאות וכו'.


עצת הזהב שיישומה המשמעותי ביותר למנהלי משאבי אנוש היא התמקדות ברווחת העובדים ומעורבותם. הסיבה לכך היא שעובדים שמחים ומעורבים הם פרודוקטיביים יותר, יצירתיים יותר, וסביר יותר שיישארו לעבוד בחברה. משאבי אנוש יכולים למלא תפקיד מפתח בקידום רווחת העובדים על ידי הצעת תוכניות ומשאבים התומכים בבריאות נפשית ופיזית, איזון בין עבודה לחיים ושביעות רצון כללית של העובדים. 


הנה כמה עצות לפעולות ספציפיות שמנהלי משאבי אנוש יכולים לנקוט כדי להתמקד ברווחת העובדים ובמעורבות: 

* להציע סידורי עבודה גמישים, כגון עבודה מרחוק וזמני גמישות. 

* לספק תוכניות בריאות בשטח העבודה, כגון שיעורי כושר, עיסויים וסדנאות בריאות. 

* הציעו תוכניות סיוע לעובדים (EAPs) כדי לספק ייעוץ ותמיכה חסויים. 

* צרו תרבות של אמון וכבוד שבה העובדים מרגישים מוערכים ושווים. 

* תקשיבו למשוב של העובדים ונקטו בפעולות כדי לטפל בדאגותיהם.


 על ידי נקיטת פעולות אלה, מנהלי משאבי אנוש יכולים לעזור ליצור מקום עבודה שבו העובדים מרגישים שמחים, מעורבים ופרודוקטיביים. זה יועיל הן לעובדים והן לחברה כולה.


בהצלחה