אסטרטגיות אולטימטיביות לגיוס מוצלח: מדריך

בעולם העבודה המתפתח במהירות של ימינו, רכישת כישרונות הפכה לאמנות ואפילו למדע. כוח העבודה משתנה; אנו רואים שינוי בערכים, בציפיות ובכישורים. כמנהלי משאבי אנוש, אנחנו לא רק ממלאים את תפקידינו בניהול כוח האדם, אלא מעצבים את עתיד הארגון ויכולים להניע אותו קדימה.


אז איך נוכל להצטיין באחריות הקריטית הזו? כיצד נוכל לנצל את הפוטנציאל ששוק הכישרונות טומן בחובו? ואיך נבטיח שאנו מושכים את המועמדים המתאימים ביותר לארגונים שלנו? כיצד נוכל להתפתח מ"גיוס" ל"רכישה אסטרטגית של כישרונות"?



עד כמה שהשאלות הללו יישמעו מרתיעות, התשובות נמצאות בהישג ידנו. על ידי אימוץ אסטרטגיות מוכחות, שנבדקו לאורך זמן, נוכל לנווט באתגר זה בביטחון ובדיוק מירבי.


אסטרטגיות אלו יעזרו לכם לנווט בנוף המורכב של גיוס ורכישת כישרונות, והן יוסיפו גם מסגרת חזקה שלא רק כזו שמפשטת את המשימות אלא גם מציבה אתכם בדרך ברורה לקראת הצלחה!!


לקראת וועידת ישראל למשאבי אנוש, שנקיים ב-12 ביולי 2023, באקספו תל אביב, אנו שמחים לשתף אתכם בעשר אסטרטגיות חזקות ומשנות מציאות לגיוס מוצלח, שחיבר צוות המומחים והיועצים של הוועידה לקראת הכנס. אסטרטגיות אלו מקיפות מגוון רחב של גישות - ממינוף טכנולוגי ונתונים ועד לטיפוח גיוון והכלה.


אסטרטגיות אלו מספקות מתווה שיכול להנחות אתכם במסע למציאת הכישרון המתאים, ובכך לסייע לא רק בביצוע התפקיד ביעילות, אלא גם להתיישר עם התרבות, החזון והמטרות של הארגון.


אז הצטרפו למסע הזה כדי להגדיר מחדש ולהחיות את תהליך הגיוס שלכם עם עשר האסטרטגיות האולטימטיביות הללו שהוכחו כמשפרות משמעותית את תהליך הגיוס.


אסטרטגיות גיוס

10 אסטרטגיות אולטימטיביות לגיוס מוצלח

  1. הגדירו בבירור תפקידים ואחריותלפני שתוכלו להעסיק את האנשים הנכונים, עליכם לדעת בדיוק לשם מה אתם עובדים. תיאורי תפקיד ברורים יעזרו למועמדים פוטנציאליים להבין האם הם מתאימים לתפקיד.

  2. פתחו מיתוג מעסיק: חברות עם מיתוג מעסיק חזק מושכות יותר מועמדים איכותיים. זה כולל מחויבות לרווחת העובדים, גיוון, הכלה וערכי תאגיד חזקים.

  3. השתמשו במדיה חברתית ובפלטפורמות מקוונות: LinkedIn, Indeed ופלטפורמות עבודה מקוונות אחרות מאפשרות להתחבר עם עובדים פוטנציאליים בצורה קלה יחסית. נוכחות פעילה בפלטפורמות הללו יכולה לעזור למשוך כישרונות מובילים.

  4. ספקו חווית מועמד חיובית: תהליך הגיוס הוא האינטראקציה הראשונה של המועמד עם החברה שלכם. חוויה חיובית יכולה לעזור לשכנע אותם לקבל את הצעת העבודה, בעוד שחוויה שלילית עלולה להדוף אותם.

  5. טפחו גיוון והכלה: חברות המאמצות גיוון והכלה נוטות לקיים צוותים חדשניים ופרודוקטיביים יותר. ודאו ששיטות העבודה שלכם מקדמות גיוון.

  6. מנפו הפניות מעובדי הארגון: העובדים הנוכחיים שלכם יכולים להיות מקור מצוין לגיוס עובדים חדשים. הם מכירים את תרבות החברה ואת סוג האנשים שפורחים בה.

  7. השקיעו בהדרכה ופיתוח: מועמדים איכותיים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לצמוח וללמוד. הצעת הזדמנויות אלה יכולה לעזור למשוך אותם.

  8. הציעו תנאים והטבות תחרותיים: בסופו של יום, אנשים עובדים כדי להתפרנס. חבילת תגמול תחרותית יכולה להוות גורם מכריע עבור מועמדים רבים.

  9. השתמשו בגיוס מונחה נתוניםשימוש בנתונים יכול לעזור לכם לזהות את הערוצים היעילים ביותר לגיוס, לחזות תוצאות גיוס עובדים ולהפחית הטיה בתהליך הגיוס.

  10. תקשרו בצורה יעילה ושקופה: תקשורת ברורה וכנה לאורך תהליך הגיוס עוזרת לנהל את ציפיות המועמד ומטפחת אמון.
     

זכרו, אלו הן אסטרטגיות שבדרך כלל מגדילות את הסיכוי לגיוס מוצלח. עם זאת, ייתכן שיהיה צורך להתאים אותם לנסיבות, לצרכים ולתרבות הספציפית של הארגון שלכם. 

בהצלחה!