בניית מיתג מעסיק מנצח

המרכז הבינלאומי לכנסים, ביחד עם צוות המומחים והמרצים של וועידת ישראל למשאבי אנוש, מסלול מיתוג מעסיק וטכנולוגיות גיוס, שמחים להגיש לכם להלן, כהטבה בלעדית למשתתפי הכנס, רשימת השלבים ואסטרטגיות לבניית מיתוג מעסיק מנצח כולל כאלו שיעזרו לכם לבנות תדמית מוצלחת לארגון!

ערך והגיש יעקב אלוש

אסטרטגיות להצלחה ברכישת כישרונות ושימור עובדים: מדריך

יצירת אסטרטגיית מיתוג מעסיק מוצלחת דורשת תכנון וביצוע קפדניים, כמו גם מדידה וחידוד מתמשכים. להלן כמה מהשלבים והאסטרטגיות עליהם נדון בכנס. 


רשימת השלבים

1.  התאימו את האסטרטגיה שלכם לצרכים הארגוניים: 
אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם צריכה להיות מעוצבת על פי הצרכים של הארגון בטווח הקצר והארוך, תוך התחשבות בכל מה שהארגון רוצה להשיג, ואת המיומנויות שהוא יידרש לשם כך. 

2. הגדירו יעדים הניתנים לפעולה:
אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם חייבת לעזור לארגון לפתור בעיה או להשיג מטרה. הגדירו יעדים ספציפיים והגיוניים, קבעו מדדים, צרו לוח שנה עם צירי זמן של תוכן, והקצו משימות ותאריכים. 

3. הגדירו מדדי KPI רלוונטיים: 
מדדי ביצועי מפתח (KPI) הם מדדים המשמשים להערכת ההצלחה של היעד. מדדי ה-KPI שתבחרו חייבים להתייחס ליעדים המוצהרים שלכם. יעדים מדויקים הניתנים להשגה, וכמובן הניתנים לפעולה. 

4. פתחו תוכנית מדידה: 
תוכנית זו צריכה לתאר את הנתונים שאתם עוקבים אחריהם, איך אתם תאספו נתונים אלה, באיזו תדירות תמדדו, וכיצד תנתחו את הנתונים לשם קבלת תובנות והזדמנויות. 

5. הקצאת משאבים מראש: 
הגדרת תפקידים ואחריות בשלב מוקדם תעזור להבטיח עמידה בלוחות זמנים. בהתאם למשאבים שלכם, תוכלו לבחור לשמור על אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם בתוך הארגון או להיעזר במומחה חיצוני. 

6. צורו פרסונות מועמדים ליעד: 
פרסונת מועמד היא ייצוג חצי בדיוני של המועמד האידיאלי שלכם, שפותחה כדי לעזור למגייסים להבין טוב יותר את המועמדים שהם מנסים לאתר. זה יכול לכלול פרטים על תואר העבודה שלהם, דרישת שכר, השכלה, היסטוריית עבודה, יעדים אישיים ועוד. 

7. פתחו הצעת ערך משכנעת לעובד (EVP): 
ה-EVP מבהיר את הציפיות הן של המועמד והן של החברה כאשר מתבצע גיוס חדש, ומשמש כבסיס לחומרי התקשורת.

8. בחנו את תהליך הבקשה שלכם: 
ודא שאתם מבינים את תהליך הבקשה מנקודת מבטו של המבקש וחפשו דרכים לשפר אותו.


הנה עוד 3 אסטרטגיות שיעזרו לכם לבנות תדמית מוצלחת של מיתוג מעסיק:


1. התחלו מבפנים: 
ודאו שהעובדים הקיימים שלכם מרוצים. קדמו לעובדים איזון חיובי בין עבודה לחיים ותמנפו את העובדים שלכם כדי שיוכלו לשתף את החוויות החיוביות שלהם. 

2. השתמשו במדיה חברתית כדי לספר את סיפור החברה: 
קמפיין מדיה חברתית פעיל יכול לשפר את המוניטין של החברה שלכם ולתת תובנות לגבי מיתוג המעסיק שלכם. הדגישו מידע שמראה איזון, גיוון, הכלה והערכה כללית לעובדים שלכם. 

3. צרו תהליך הצטרפות חזק: 
תוכנית הצטרפות מחושבת היטב עוזרת להשאיר רושם חיובי לאורך זמן על עובדים חדשים ונותנת את הטון לחוויה שלהם עם החברה.


לסיכום

זכרו, בניית מותג מעסיק חזק מועילה לא רק למשיכת כישרונות חדשים אלא גם לשמירה על מוטיבציה ומעורבות של העובדים הקיימים. עם זאת, יכולים להיות אתגרים, כגון משאבים מוגבלים וחוסר מעורבות של העובדים.

 
לכן, חשוב להתייחס לאתגרים הפוטנציאליים הללו מראש ולכלול אותם באסטרטגיה שלכם.   

ועוד משהו. מידע זה לא מתיימר להיות מידע ממצה. ישנם גורמים חשובים נוספים שניתן לעשות בהם שימוש כמו מינוף כלים דיגיטליים, שימוש באתרי דרושים ואימוץ התקדמות טכנולוגית שלא הצלחנו להגיע אליהן במסגרת מגבלת הזמן.